10 dôvodov prečo cvičiť jogu aj v tehotenstve

Odhoďte strach, cvičte aj v tehotenstve! Gravidjoga, alebo joga pre tehotné, je skvelým štartom, ako si vybudovať vzťah s bábätkom, kým je ešte v brušku a zároveň sa cítiť fit. Tu je 10 benefitov gravidjogy, ktoré stoja za zváženie predtým, než vás prevalcujú obavy, že musíte prestať cvičiť, pretože ste tehotné. Naopak! Cvičte, koľko chcete a vládzete. Ak máte bezproblémové tehotenstvo, poďte do toho!

článok o gravidjoge

  1. rozvoj vytrvalosti a sily – joga najmä o dýchaní, ale inak, ako si mnohí myslia. Samozrejme, že dych tvorí hlavnú súčasť praxe, popri ňom sa v súlade rozvíja a posilňuje svalstvo a buduje sila a vytrvalosť.
  2. relax – odbúrava stres a vyplavujú sa endorfíny bezprostredne po cvičení a zostáva dobrá nálada. Fyzicky aj emocionálne sa dokážete ľahšie vyladiť.
  3. znižovanie napätia v chrbte – najmä v jeho dolnej časti chrbta, bokov, hrudníka, krku a ramien. Ako dieťa rastie, tlačí na panvu, aj chrbticu. Bez správneho pohybu sa problémy s lordózou môžu len zhoršovať.
  4. upokojenie nervového systému – hlbokým dýchaním prechádza systéme do módu, kde sa cíti pohodlne a uvoľnene. S každým nádychom si uvedomujete napätie a každým výdychom sa ho zbavujete. Keď sa telo dostane do pohody, zlepší sa mu trávenie, spánok aj imunitný systém.
  5. príprava na pôrod – psychická aj fyzická príprava spolu úzko súvisia. Pôrod je ťažká práca, preto treba byť čo najviac fit, ako sa len dá.
  6. spojenie s dieťaťom – v duchu sa mu môžete prihovárať a zamerať pozornosť iba na dieťa a jeho vývoj. Môžete si predstavovať, ako vyzerá, čo robí a ako sa má.
  7. zlepšenie krvného obehu – cirkulácia v cievach, aj kĺboch, svaloch, to všetko sa rozprúdi už po prvej hodine. Zmenšujú sa opuchy končatín a vytvára sa optimálne prostredie pre prosperujúce dieťa.
  8. nácvik dýchania – pôrod si vyžaduje veľké sústredenie a špeciálne dýchanie. To všetko sa dá natrénovať aj na joge. Pokojný dych, pokojná mama, pokojný pôrod, pokojné dieťa.
  9. kooperácia v skupine – nadväzovanie vzťahov, ako aj spolupatričnosť, empatia v skupine, matky s rovnakým cieľom, vzájomne si rozumejú, čo prežívajú a čím prechádzajú.
  10. návrat po pôrode – tento druh jogy je určený nielen pre tehotné ženy, ale aj pre mamy, ktoré sa chcú pomaly dostať naspäť do formy. Je ideálne, keď začnú s tým, čo už poznajú a čo ich telo berie ako prirodzený pohyb.

Kto má záujem, s hodinami gravidjogy začíname už 23.9. v Prakriti

Prihlasovať sa môžete telefonicky alebo online tu cez rezervačný systém: https://prakriti.isportsystem.sk/

teším sa na vás, Zuzana 🙂


Categories: Nezaradené

Post Your Thoughts